Kabbalah Mistică

” Luaţi seama ca nimeni să nu vă fure cu filozofia şi cu o amăgire deşartă, după datina oamenilor, după învăţăturile începătoare ale lumii, şi nu după Hristos. Căci în El locuieşte trupeşte toată plinătatea Dumnezeirii..” (Coloseni 2:8,9)

***

Kabbalah, care poate fi scrisă cu un K, C sau Q, este o formă antică de misticism evreiesc, care a fost oficializat la sfârșitul secolului al 12-lea. Întorcându-se de la adevărul și de la istoria biblică către miturile și influențele oculte, acesta a evoluat de-a lungul secolelor — amestecându-se cu gnosticismul, teosofia și alte mistere oculte — de obicei în spatele ușilor închise și în societățile secrete.

Kabbalah este o doctrină de cunoștințe ezoterice cu privire la Dumnezeu și univers, care a afirmat că a coborât ca o revelație pentru înțelepții unui trecut îndepărtat, și s-a păstrat doar pentru câțiva privilegiați. Kabbalah este considerată a fi parte din Legea Orală evreiască. Este vorba despre înțelegerea mistică tradițională a Torei. Kabbalah subliniază motivele și înțelegerea poruncilor și cauza evenimentelor descrise în Torah ….

“La început, formele timpurii ale misticii iudaice au constat doar într-o învățătură empirică …. Ea s-a dezvoltat foarte mult în evul mediu cu apariția scrierilor mistice …. A devenit un obiect de studiu sistematic al celor aleși ….
“Cele mai multe forme de Kabbalah învață că fiecare literă, cuvânt, număr și accen din Scripturii conține un înțeles ascuns …. De la sfârșitul secolului al 19-lea, odată cu apariția abordării ca  “Studii Iudaice”, Kabbalah a fost de asemenea studiată ca un sistem extrem de rațional înțelegere a lumii, mai degrabă decât unul mistic.”

Noua Kabbalah:  

“Noua Kabbalah este o filozofie și teologie evreiască întemeiată pe uniunea dintre misticismul tradițional evreiesc și pe gândirea rațională modernă … Noua Kabbalah încearcă să descopere și să dezvolte în continuare semnificația filosofică și psihologică a simbolurilor și ideilor cabalistice. În plus, Noua Kabbalah este îmbogățită cu studii comparative și dialogul între misticismul iudaic și alte tradiții religioase și filosofice, inclusiv hinduismul, budismul, platonismul și gnosticismul.

“Noua Kabbalah se naște din convingerea că sistemul teosofic  al lui Isaac Luria și al discipolilor săi promovează o deschidere spre gândire, dialog și critici în timp ce, în același timp, o cont coerent și cuprinzător al lumii și în același timp  o poveste coerentă despre lume și rolul intelectualității, moralității și al valorilor spirituale pentru omenirea de astăzi.”

 Fragmente din “KABBALAH: GETTING BACK TO THE GARDEN”, 
de Marcia Montenegro

/ pg. 1/  
“Kabbalah este un complex de credințe mistice și ezoterice, bazate pe comentarii ale Tora, și anume pe primele cinci cărți ale Scripturii ebraice. Termenul Kabbalah vine de la un cuvânt ebraic …” a primi.” Potrivit învățăturilor talmudice evreiesti, secretele Kabbalahi trebuie să fie “atent controlate.” Rabbi Cooper spunea că misticismul iudaic satisface o nevoie a “legăturii cu marele necunoscut; noi dorim să experimentăm secretele unei alte realități și sensul vieții.”

“Kabbalah discută cu îngeri și demoni, cu suflete în călătoriile lor după moarte, reîncarnare, înviere, și cu scopul de a obține conștiința mesianică.” ….  Aici nu este vorba despre “supunerea față de legi și comenzi”, ci este mai degrabă un instrument spiritual care ne permite să ne  recâștigăm unitatea cu Dumnezeu, “pentru a re-intra în Eden, din care am fost exilați.”

 ” Căile ”Lineare, mecaniciste” de “gândire rațională”, trebuie să fie retrase cu scopul de a înțelege pe deplin învățăturile Kabbalah. Yehuda Berg afirmă că Kabbalah este” înțelepciunea ascunsă ” care a fost ținut secretă timp de secole, dar acum această învățătură pătrunde fățiș într-o societate plină de probleme sociale și spirituale.”

/ pg. 2/  
“În Kabbalah, Creatorul este Ein Sof, ceea ce înseamnă literalmente “fără sfârșit “. … Ein Sof pătrunde întreaga creație, astfel încât chiar și o piatră deține divinitate, în Kabbalah, Shekinah este uneori numit Eden, iar Tora este Grădina unde Dumnezeu a ascuns lumina. Devenind vase de lumină, putem recâștiga Edenul..

În contrast cu o asemenea pretenție, Biblia ne învață că Dumnezeu este Cel care va răscumpăra toată creația. …

“Există o mulțime de povești despre creație. Una dintre ele este că, Ein Sof a emanat o scânteie, “din care a apărut și radiat toată lumina”,  iar acest lucru a constituit Lumea Superioară. Și o lume mai mică, inferioară, a fost creată dintr-o lumină “fără strălucire”, care reprezintă o conștiință mai mică.”

/ pg. 3/
“Kabbalah ne învață că binecuvântările lui Dumnezeu curg peste omenire prin Pomul Vieții [vezi imaginea de mai jos], atunci când există un comportament etic printre oameni; acțiunile rele perturbă unirea sefirot [a se vedea, de asemenea, sefirot] și împuternicesc activitatea demonică Dumnezeu și omenirea sunt interdependenți …. Astfel, noi suntem “co-creatori împreună cu Dumnezeu însuși.”

“Potrivit Kabbalah, o persoană trebuie să se înalțe metaforic si spiritual la cele 10 puncte ale Arborelui Vieții pentru a se reuni cu Divinitatea. Odată cu creșterea capacităților spirituale ale cuiva, se mărește capacitatea de a reține mai multă din Lumina turnată în jos prin aceste 10 emanații, și așa acea persoană se apropie de Creator …. astfel, Arborele Vieții simbolizează Ființa Divină, și oferă drumul de intoarcere pentru oameni, de a se reuni cu sursa de unde au venit.]

“Kabbalah … nu vorbește despre închinare sau convingeri, ci mai degrabă ” ea devine o cale directă de comuniune între individ și Divin.” Arborele Vieții și Sefirotele au fost folosite în New Age și în  învățăturile oculte, și aliniate cu instrumente oculte, cum ar fi Tarotul. Într-adevăr, Kabbalah a fost o bază pentru învățăturile oculte occidentale timp de mai multe secole, deși ar trebui remarcat faptul că mulți cabaliști și rabini cabaliști tradiționali  nu au sancționat o astfel de activitate.

/ pg. 4/
“În Kabbalah, Adam și Eva sunt văzuți ca simboluri ale energiei masculine și feminine [la fel ca în Buddhismul tantric sau tibetan], și ca metaforă pentru “Vasul primordial a cărui existență” provine de dinainte de creație, și care a cuprins astfel toate sufletele omenirii care aveau să se nască. Prezența Șarpelui, considerat o forță de fragmentare, a fost necesară pentru creație, în caz contrar, toți ar fi fost uniți cu Dumnezeu. Șarpele i-a dat omului posibilitatea de a câștiga Luminia pentru el personal.

“Una dintre sensurile ascunse ale poveștii este că există două Grădini ale Edenului, una deasupra și una de jos, iar reunirea acestor două Grădini este scopul omenirii.

“Yehuda Berg consideră că fructul interzis a fost un act sexual între Eva și Șarpe. Un alt scriitor interpretează păcatul ca Adam a fost dat afară din Shekhinah pentru că mâncat numai din pomul cunoștinței binelui și răului și nu din pomul vieții, astfel având loc separarea dintre Shekhinah (soția) de “soțul” ei, ”Tiferet”, și separarea conștientului de inconștient. Acest act a făcut ca Adam și Eva să-și piardă hainele lor de lumină și să se decadă într-o formă fizică mai mică, îmbrăcați cu haine din piele de animal …. Adam și Eva au aă les cu bunintenție să aibă mai multă Lumină, deoarece aceasta este ceea ce le-a oferit Șarpele. Această alegere a fost greșită deoarece ispita Șarpelui care a sporit dificultatea alegerii lor, a fost, de asemenea, demnă.

“… totul, inclusiv răulare natură divină. Adam și Eva au luat și o a doua mușcătură din fruct, din motive egoiste de data asta, ceea ce a scurtcircuitat capacitatea lor de a primi plinătatea Lumini Creatorului și i-a întors înapoi la nivelul material: al cunoașterii binelui și răului.  Porunca lui Dumnezeu că Adam trebuia de acum să lucreze pământul nu era literală; mai degrabă, însemna că el trebuie să “reconstruiască Vsul din sine prin lucrarea lui în lume .’…

“Ca și în religiile orientale, Kabbalah ne învață despre reîncarnare, credința că murim și iarăși ne naștem, pentru a trăi multe vieți, de fiecare dată căutând să avansăm spiritual.  Suntem într-un proces de reparare a vaselor noastre sparte, și care care necesia multe vieți…

“Atunci când o masă critică de umanitate avansează spiritual, ea înclină balanța în favoarea întregii umanități și ne va duce înapoi la o legătură cu nemurirea pe care am avut-o înainte de cădere. Cu totii avem scântei ale Divinului și suntem cioburi, toate desprinse din vasul original din Grădină. Ne putem repara noi înșine pentru a recâștiga ceea ce s-a pierdut ….

“Zilele noastre petrecute pentru a face fapte bune sunt “țesute într-o haină a splendorii care va îmbrăca sufletul când intră în prezența lui Dumnezeu în lumea care va veni .’….

“… există trei moduri de a urca la o conștiință mai înaltă  studierea și observarea comportamentului, [psihologia de azi și evaluările de personalitate] izolarea, contemplarea și  introspecția sufletului, alături de o conștientizare constantă a implicațiilor tuturor acțiunilor cuiva…

Yehuda Berg învață, de asemenea, Principiul Certitudinii [de exemplu, gândirea pozitivă nu certitudinea cu privire la fapte sau adevăr] Luând ca exemplu povestea exodului, acestaexplică faptul că nu Dumnezeu a despărțit Marea Roșie;.ci în loc de asta, Moise și poporul au procedat cu certitudine și acest lucru le-a dat puterea de a despărți apele. … Noi suntem aceia care tipărim biletele noastre către “Paradis”, prin lucrarea noastră individuală. Michael Berg ne sfătuiește să redescoperim cine suntem cu adevărat, pentru a realiza că noi trebuie să împartășim (împărțim cu alții), pentru a putea primi Esența Creatorului. Prin aceasta vom aduce transformarea lumii și poate chiar despre sfârșitul durerilor, al suferinței și al morții în sine …. “

  / pg. 5/
 “Ein Sof [Dumnezeul Kabbalah] este considerat îndepărtat și incogniscibil, iar Pomul Vieții este considerat a fi o revelație a atributelor lui  Ein Sof. Dumnezeul biblic, cu toate acestea, nu este la distant, El este implicat în mod intim în viața creaturilor Sale .. ..

“S-a spus că atributele lui Ein Sof sunt spus să fie dualismul (masculin și feminin), contrarii  între ele și echilibrate în Ein Sof. 
Dumnezeul biblic nu unește contrariile El este unul.. (Deuteronom 6.4.), El este o unitate perfectă de dreptate, justiție, adevăr, milă și iubire, dar acestea nu coexistă în echilibru cu contrariile lor, în Dumnezeu.  
Mai întâi, Ioan 1:5 afirmă clar că, ”Dumnezeu e lumină, şi în El nu este întuneric.”, și apoi în Tit 1:2 se arată că Dumnezeul adevărului  ”nu poate să mintă” …

“Ein Sof este incomplet, deoarece el are nevoie de om pentru a finaliza planul său. Dar, un Dumnezeu incomplet este un Dumnezeu imperfect și nu poate fi Dumnezeu deloc. Dacă Dumnezeu este standardul pentru dreptate, el trebuie să fie perfect și complet … .

Kabbalah ne învață că Torah (Vechiul Testament) este codificată cu semnificații ascunse. În contrast, interpretarea istorică creștină acceptă că Dumnezeu i-a comunicat Tora lui Moise într-un mod normal și că textul spune ceea ce spune de fapt; nu există niciun înțeles ascuns… . Căutarea de semnificații ascunse este un semn distinctiv al gnosticismului și ocultismului. O astfel de metodă poate duce la impunerea unei înțeles străin de un text,  după cum vrea fiecare…

Kabbalah este în esență gnostică,.ceea ce presupune, că cineva trebuie să învețe secretele spirituale ale Torei, prin cripticul și complicatul Zohar, iar apoi să avanseze prin cunoaștere și acțiune. Acest lucru este în contrast puternic cu Biblia, cu creștinismul ortodox, care este, în esență, relațional și . se bazează pe o revelație clară, directă de la un Dumnezeu personal și cu privire la moartea istorică și învierea fizică a Fiului lui Dumnezeu, Isus Hristos.  Noi nu avem nevoie să ne îngropăm în taramuri ezoterice pentru a găsi adevărul; adevărul este ușor de găsit în Cuvântul lui Dumnezeu, și a fost declarat de către Mesia, Isus Hristos(Ioan 14,6)” Isus i-a zis: “Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” 

“Și nici nu ne câștigăm răscumpărarea prin faptele noastre, ci mai degrabă răscumpărarea este oferit prin Ispășirea lui Hristos…..  
Phillip Berg scrie că trebuie să avem dorința de a “primi, cu scopul de a împărtăși”,  astfel că vasul va fi capabil să primească lumina Creatorului “în toată vigoarea’…  Acțiunile noastre din lumea fizică crează “canale care ne conectează cu Divinul ‘…”
Dar Biblia spune altceva:
”El ne-a mântuit, nu pentru faptele făcute de noi în neprihănire, ci pentru îndurarea Lui, prin spălarea naşterii din nou şi prin înnoirea făcută de Duhul Sfânt,  pe care L-a vărsat din belşug peste noi, prin Isus Hristos, Mântuitorul nostru;  pentru ca, odată socotiţi neprihăniţi prin harul Lui, să ne facem, în nădejde, moştenitori ai vieţii veşnice.” (Tit 3:5-7)

***
Citate despre Kabbalah

Potrivit unui capitol din cartea, “Kabbalah și Pomul Vieții”, “Kabbalah poate fi definită ca o doctrină ezoterică evreiască. Cuvântul Kabbalah vine de la rădăcină ebraică QBL, care înseamnă “a primi ” și se referă coborârea unei cunoașteri secrete prin intermediul unei transmisii orale.”

Enciclopedia Britanică (Vol. 4, 1968, pag 536-537) ne spune că, “Kabbalah este în esență o tradiție orală, în sensul că inițierea în doctrinele și practicile sale necesită un ghid personal, doar pentru a evita pericolele inerente ale experienței mistice….

“Kabbalah cuprinde două aspecte, Kabbalah teoretică și Kabbalah practică. Aceasta din urmă implică conform tuturor intențiilor și scopurilor magia albă, care operează cu numele sfinte ale lui Dumnezeu, în contrast cu magia neagră care foloseste puterile demonice (vrăjitoria) ...

“Gnosticismul original este încă vizibil prin figura lui Metatron, care joacă un rol considerabil în Cartea ebraică a lui Enoh și ulterior ăn Kabbalah, ca cel mai mare înger care a ocupat un loc lângă tronul lui Dumnezeu. Talmudul Babilonian conține trei referințe la Metatron. “

“COPACUL COSMIC…  Coperta acestei cărți simbolizează convingerile lui Iacov Böhme [uneori scris Böhme sau Behmen]. Porțiunea superioară descrie unitatea kabbalistică a divinității. Hexagrama din cercul de sus [adesea numită, Steaua lui David] reprezintă de fapt două triunghiuri interconectate. Cele două triunghiuri opuse ale hexagramei sunt etichetate ca “Natura” și “Eternul.” [2]

“Sfera mai mare din partea de jos se numește “Lumea Solară”. În jurul soarelui sunt semnele zodiacului. Ca și în alchimie și în alte sisteme oculte de-a lungul veacurilor, Kabbalah include astrologia. 

Secretul Kabbalah este secretul Gnosticismului. [4]

“Kabbalah, în esență, de origine evreiască, dar uneori asimilată și în creștinism, este în primul rând o “căutare pentru secretele credinței”, în conformitate cu Zohar, cartea cea mai faimoasă.  Ea se referă la fiecarea domeniu al creației: de la secretele credinței la secretul universului … 
Există o semnificație ascunsă în textele sacre, iar noi trebuie să o  descoperim pentru a putea aborda misterele Creației ….

“Noutatea în Kabbalah constă în “secretele adevărului divin .  Divinitatea descrisă de cabaliști este destul de diferită de celelalte forme găsite în iudaism… Kabbalah este o erezie în inima iudaismului….  La început, în conformitate cu Kabbalah, “Dumnezeu a dorit să-l vadă pe Dumnezeu.”  Printr-un act liber al creației, el a retras absolut Totul și s-a contractat pentru a permite apariția unei găuri sau a unei oglinzi a existenței ce avea să apară. [vezi Lilith] Acest act se numește Zimzum (“contracție”). … 

“Sefirotele au fost prezentate ca recipientele,  sau instrumentele, lui Dumnezeu, sau ca cele zece fețe ale sale sau mîni, sau ca hainele sale… Ele reprezintă suprapunerea atributelor divine. Relațiile dintre Sefirote sunt guvernate de trei principii, splendorile ascunse (Zazahot). Acestea sunt: ”Voința”, care păstreaza echilibrul, ”Mila”, care răspândește fluxul de emanație  și ”Severitatea” care conține aceasta. În acest fel, Splendorile organizează sefirotele, potrivit unui model cunoscut ca Pomul Vieții sau Pomul Kabbalistic…”

“Kabbalah practică … se regăsește în domeniul mitologiei, alchimiei și magiei.” [4-pagină 20]

“… Dibbuk-ul este un spirit care ia în posesie o persoană care trăiește. O legendă celebră povestește despre un tânăr cabalist care era îndrăgostit de o anumită  fată. El a murit și, ulterior, a intrat in posesia corpului ei.” [4-20]

“Conform pitagoreicilor și cabaliștilor evrei, în numere sunt ascunse taine pe care puțini le pot înțelege. Cel Prea Înalt a creat toate lucrurile prin număr, dimensiune și greutate; prin aceste numere este posibil să se lucreze dincolo de esența literelor și numelor.” [4-21]

“Kabbalah este un tip de gnosticism, prin care omul încearcă să găsească divinitatea în sine. În primul rând, el descoperă ”nimicul”… Acest lucru se petrece atunci când misticul se golește pentru a deveni un recipient pentru transcendență ….

“Sub influența Splendorilor, lumina strălucitoare se extinde pentru a crea al doilea Sefirot, [Înțelepciunea] ….  Acesta conține planul general de construcție a lumii, care se manifestă concret în al treilea Sefirot [Rațiunea] … . Problema teoretică a Kabbalei este cum să păstreze unitatea Creatorului ….

“O lume a simbolurilor: Sefirotele au fost adesea atașate simbolurilor – ele arată ca “niște categorii apriori” de experiență mistică. Cabaliștii continuă căutarea simbolurilor lor pentru descifrarea Torah, în care lumina divină este îmbrăcată în consoane și cuvinte. . Aceasta este un mod de a citi Biblia … care “dezvăluie o țesătură de nume sacre care strălucesc prin nenumărate combinații” [Codul Bibliei?] …. cu toate acestea, superstițioasa numerologie a Kabballah nu se limitează la Tora ….

[Experimentarea lui Dumnezeu:] “Omul conține tot ceea ce este sus în ceruri șijos  pe pământ…. Fiecare experiență a “celuilalt” – și Dumnezeu este absolut “celălalt ” –  nu este decât o experiență, dar aceeași ….

În lumea creștină [în timpul Renașterii] … mulți oameni au început să imanifeste interes pentru Kabbalah.,  inclusiv … Jacob Bohme ….

Kabbalah este … o căutare, gnostică, a secretului Creației. Ca în tot gnosticismul, se propune o cosmogonie în care omul este un actor cu un rol important de jucat, chiar și acela al unui colaborator cu Dumnezeu. În acest fel, Kabbalah încearcă să răspundă la problema răului. Crearea lumii într-adevăr nu cauzează o separare în divinitate ….

 
Două teorii privind crearea lumii

[1] “Dumnezeu a fundamentat crearea lumii pe litere alfabetului ebraic 
[2]  fiecărei litere ebraice i-a fost atribuită o valoare numerică, astfel încât cuvintele cu aceeași “valoare ” erau echivalente…

[Exact ca în mormonism:] Sufletul care se coboară jos pentru a anima un corp [vezi Mormonismul] refuză să părăsească locul său original, dar în cele din urmă, trebuie să se supună întotdeauna voii lui Dumnezeu. Acesta trebuie să câștige complementul său de perfecțiune din lumea materială și … este încărcat cu sarcina de a impregna materia, cu o împărtășire de spiritualitate, în scopul de a o purifica și trage în sus ….

… sufletul se reașează alăturii de sursa sa; totul este perfect  sus și  jos, si ascensiunea sufletului este realizată prin Trezirea Pasiunii femininului pentru masculin….  Identificarea ”pasiunii”  și dorinței este îndeplinit. Sufletul omului onest transformă locul uscat; dragoste și pasiunea sunt trezite deasupra, și totul este Unitate. “

“Cabalistul trebuie să lupte împotriva întunericului lumii și sarcina lui este de a încerca să o ilumineze.   Pasiunea intensă care îl călăuzește arată că dragostea și cunoașterea sunt adesea sinonime.” [4]

“În două chestiuni, a diferit mereul misticisumul iudaic față de alte sisteme, cel puțin prin noțiuni: Nu poate exista o uniune completă cu Dumnezeu, care rămâne mereu Celălalt …. Angajați  spre un monoteism strict, cabaliștii evrei au făcut speculații cu privire la ce se petrece în sânul divinității….  Dar ei au putut, mai degrabă, să se gândească la două aspecte ale lui Dumnezeu, lumina și întunericul, unul iubitor și milos și în contrast cu celălalt, un judecător aspru.  Aceste idei au fost dezvoltate pe larg într-un text din secolul al treisprezecelea numit Zohar (Sefer Ha-Zohar, Cartea Splendorii),  opera centrală ca influență în cele  mai multe sisteme kabbalistice …  în secolul al XIII-lea ….

“… de la sfârșitul secolului al XV-lea … centrul kabbalismuli s-a mutat în Palestina. Totodată a fost 
dezvoltată o mitologie și teosofie complexă, de către creștinii gnostici timpurii,  care se  aseamănă foarte mult. Sefirotul este rearanjat într-o nouă configurație masculin și feminin …. “[5]

NOUA KABBALAH

Noua Kabbalah — Kabbalah Lurianică Tikkun ha-Olam : Restaurarea lumii: “Tikkun este un simbol cu două implicații, metafizice și teologice. Luria și discipolii săi au înțeles fiecare eveniment în universul creat ….

“Unificarea lui Dumnezeu și a Shekhinei Lui:  Zoharul susține că aspectul feminin al lui Dumnezeu este exilat pe pământ ca “Shekhinah “și că ea trebuie să fie reunită cu “Cel Sfânt …” Unitatea dintre aspectele masculine și feminine ale dumnezeirii a fost spartă de către păcatele omenirii, și exilul poporului evreu este menținut de către “Celălalt (cealaltă parte a lui Dumnezeu)”. Prin respectarea  Mitzvot și prin cultul divin, omenirea este capabilă să restabilească unirea dintre Dumnezeu și Shekhina Lui, simbolizată ca uniunea dintre Sfirot Tiferet și Malchuth.

“Unificarea divinului masculin și a aspectului  feminin al dumnezeirii  poate fi înțeleasă ca un simbol al amestecul contrariilor, care, în conformitate cu cabaliștii, face parte din perfecțiunea și armonia universului. În termeni psihologici poate fi înțeleasă ca reunificarea aspectelor masculine și feminine ale unui sine divizat. …

“Învierea Scânteii: Simbolul unei scântei divine, îmbrăcate în materie pământească, este un simbol gnostic vechi, care a renăscut prin Kabbalah secolului al XVII-lea, în Safed.  În versiunea gnostică, o scânteie a divinității este prinsă într-o lumea rea și alienă, și închisă în sufletul omului. Conform gnosticilor, cunoașterea individuală (Gnoza) prin scânteia din sine face ca ființa umană să fie eliberată din această lume, și aderenții gnostici își abandonau atat trupul cât si sinele pentru a se alătura infinitei Pleroma. … Spre deosebire de gnostici, Luria a considerat că, atunci când scânteia de lumină divină este eliberată, lumea este reintegrată și restaurată, mai degrabă decât a respinsă și părăsită. Conform Hasidim aceasta este sarcina divină a individului, nu numai de a elibera acele scântei care sunt prinse în Kelippot, în propriul său trup și suflet, dar și acele scântei din lume pe care el sau ea le întâlnește de-a lungul vieții sale.”

KABBALAH ȘI TEOZOFIA

Pentru multe secole Kabbalah a fost o tradiție evreiască nedisponibilă pentru oamenii obișnuiți și, în special, nu pentru femei. …  Dar dintre dintre puținii oameni din secolul al 19-lea care au studiat Kabbalah a fost o femeie, Helena Blavatsky. În Doctrina Secretă se poate observa că ea face numeroasele referiri la Kabbalah. În lucrarea ei, Theosophical Glossary,  explică faptul că … cabaliștii sunt elevi ai “științei secrete” care interpretează sensul ascuns al scripturilor evreiești cu ajutorul Kabbalah simbolice…

Lumea occidentală a respins ideea de reîncarnare până la contactul filosofia orientală, începând cu secolul al 19-lea, care a trezit interesul pentru transmigrarea sufletului de la o viață la alta. …  Vechii cabaliști credeau în Gilgul, termenul ebraic pentru transmigrare …. Prin Pomul Vieții, Kabbalah a construit un sistem de corespondențe simbolice între manifestările puterii divine, prin  litere, cifre și diferite părți ale corpului uman.

Un studiu introductiv în teozofie arată că: “Teosofia este veche, deoarece întruchipează principiile care au fost cunoscute și predate de către înțelepții din vechime, pretutindeni în lume. Ea a avut mai multe nume. În India se numește Brahmavidya, “Înțelepciunea Realității Ultime” sau Sanatana Dharma, “Eternal Predare.” În iudaism se numește Kabbalah, ” Ceea ce a fost primit”. În China aceasta se numește Tao Hsueh, “Învățătura de pe Cale.” În islam se numește Sufism, “Calea celor care poarta lână” ( “purii” sau “înțelepții”) …. Tezofia a fost de asemenea numită, tradiția înțelepciunii, filosofia perenă. ”

Note
1. James Wasserman, Art and Symbols of the Occult (Rochester, Vermont: Destiny Books, 1993)
2. Since the second triangle was nearly invisible when first posted, I superimposed the light blue lines over the black lines to make it more visible.
4. Andre Nataf, The Wordsworth Dictionary of the Occult” (UK: Wordsworth Editions Ltd., 1988), pages 20-24.
5. The Gnostic Apostle Thomas: Chapter 12 at http://www.gnosis.org/thomasbook/ch12.html

Sursa
Advertisements
This entry was posted in Kabbalah, Paganism semit and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s