Catolicismul New Age

Capitolul 12:Catolicismul New Age
de Mary Ann Collins 
2002 
              “New Age” este de fapt o renaștere a păgânismului antic care a fost “occidentalizat” și expus în vocabularul modern. Această mișcare neagă doctrinele creștine fundamentale și morala creștină de bază. Dar, în ciuda acestui fapt, există preoți catolici și călugărițe catolice care, promovează în mod deschis convingerile și practicile New Age.
În notele de subsol ale acestui capitol voi oferi informații documentate despre aceasta, toate provenind de la autori catolici. Unul dintre aceștia este un reporter catolic care, a petrecut mai mult de doisprezece ani pentru a obține informații de primă mână, ca martor ocular. Există, de asemenea, și articole on-line pe care le puteți citi pentru dvs.
După cum vom vedea, există preoți și călugărițe care promovează ritualuri păgâne, activități oculte, practici religioase hinduse, cultul “zeiței”, vrăjitorie, și “channelling” (când “spiritele” vorbesc direct prin tine). Ei neagă doctrinele creștine fundamentale cum ar fi faptul că, Isus Hristos a murit pentru a ne salva de păcatele noastre și au renunțat la morala creștină tradițională.
Dacă veți întâmpina dificultăți cu privire la următoarele informații, e de înțeles. Și eu am pățit la fel, dar asta nu înseamnă că trebuiesc ignorate doar pentru că nu-mi fac nicio plăcere.
Randy England este catolic. El a scris “The Unicorn in the Sanctuary: The Impact of the New Age on the Catholic Church” (Unicornul din Sanctuar. Impactul New Age asupra Bisericii Catolice). Potrivit lui England, conceptele New Age sunt predate în aziluri de bătrâni, în workshop-urile (ateliere) de rugăciune, și la conferințele educaționale. [Nota 1 oferă adresa on-line au unui rezulmat al cărții.]
Teologia preotului iezuit Teilhard de Chardin a deschis ușa pentru intrarea conceptelor New Age  în Biserica Catolică. (“Unicornul”, paginile 78-95). Acestea au condus la o “spiritualitate centrată pe creație” și pe feminismul catolică, care vor fi abordate mai târziu. (vezi paginile 118-134).

Thomas Merton a fost un preot pentru călugări. El a învățat că orice formă de experiență mistică este valabilă, indiferent de sursa acesteia. El a lăudat hinduismul și budismul. Merton își dorea să vadă unirea tuturor religiilor lumii. (“Unicornul”, pagini 75-77)

(foto – Thomas Merton alături de Dalai Lama – nota mea)
Preoții și călugărițele învață deja pe catolici să se încreadă în și să facă meditații hinduse, să folosească tehnici de vizualizare, și să cultive contacte cu ghizi spirituali. Randy England spune că, ghizii spirituali sunt demoni. (“Unicorn”, paginile 3 și 77) Prin urmare, o persoană care cultivă contacte cu ghizi spirituali nu face de fapt decât să invoce demonii, pe care îi invitâ să-i controleze viața lui sau a ei.
Un preot iezuit învață preoții, călugărițele și laicii catolici să practice meditația orientală, prin folosirea de ghizi spirituali. Preoții și călugărițele învăța tehnici de rugăciune care nu au nimic de a face cu rugăciunea creștină. Mai degrabă, aceste tehnici duc la stări modificate ale conștiinței, sporind sensibilitatea acestora la influențe demonice. Un preot franciscan îi învață pe catolici să “manipuleze” realitatea cu ajutorul unor “ființe spirituale” (de exemplu, demoni). El este deosebit de influent în rândul călugărițelor. Catolicii sunt învățați că “spiritualitatea” lor va fi îmbunătățită prin tehnici New Age, cum ar fi yoga, practici din religiile orientale, și meditație ocultă. Unele școli catolice nu mai învață cele zece porunci și învățături creștine fundamentale, cum ar fi Învierea. În loc de asta, ei promovează în schimb un guvern non-creștin, mondial. (“Unicornul”, paginile 6-9 și 135-146)
http://www.amazon.com/Catholics-New-Age-Mitch-Pacwa/dp/089283756X

Mitch Pacwa este un preot iezuit care s-a implicat în New Age, de când a fost seminarist. El a scris cartea “Catholics and the New Age” (Catolicii și New Age). (Dacă veți căuta cartea lui pe Amazon.com, veți puteti citi din ea nouă pagini on-line.)

Potrivit lui Pacwa, unele parohii catolice oferă deja workshop-uri (ateliere de lucru) cu privire la astrologie, channelling, și Enneagrama (un sistem New Age pentru analiza personalității). Pacwa a avut o experiență personală vastă în această practică a Eneagramei. El a devenit expert, și i-a învățat asta și pe alți preoți. [Vezi Nota 2 din subsol articol]
În perioada cuprinsă între anii 1970 și 1980 (când eram încă o călugăriță catolică), m-am confruntat cu trei practici New Age, care au fost promovate de către preoți catolici. În primul rând, un preot catolic mi-a recomandat auto-hipnoza și mi-a dat casete pentru a face asta. Din fericire n-am ascultat niciodată acele casete. Eram în temă de pe atunci că orice formă de hipnoză este periculoasă spiritual.
În al doilea rând, unii prieteni catolici mi-au recomandat cu entuziasm să particip la un workshop catolic despre “Rugăciunea centrată”, care era condus de un preot. Din fericire, nu am fost în măsură să particip la workshop. I-am cumpărat cartea acelui preot, dar mi s-a părut ciudat și nu am citit mare lucru din ea. Învățsemt din cartea lui Randy England că “Rugăciunea centrată” este similară cu meditația din cadrul mișcării Silva Mind Control. Aceasta implica stări modificate de conștiință și ghizi spirituali. (“Unicornul”, paginile 143-146)
În al treilea rând, am vizitat un azil catolic, care era condus de preoți. Spre marea mea surprindere, acolo era predată psihologia lui Carl Jung. În plus, la librărie se vindeau cărți care abordau spiritualitatea în termeni care nu sunau deloc creștin. Una dintre cărți discuta despre descoperirea “zeiței din tine”. Potrivit lui Randy England, Jung a fost un ocultist care a avut și ghizi spirituali.
În fiecare dintre aceste împrejurări, eu aveam o dorință reală de a mă apropia mai mult de Dumnezeu. Am mers la preoți catolici, în căutarea unei instruiri cu privire la modul în care să mă rog, pentru a afla acele lucruri care să consolideze viața mea spirituală. Dar, în loc ca aceștia să-mi ofere lucruri creștine, dătătoare de viață, ei mi-au oferit învățăturile mortale New Age.
În Evanghelia după Matei, 7:9-10, Isus a spus: ”Cine este omul acela dintre voi care, dacă-i cere fiul său o pâine, să-i dea o piatră? Sau, dacă-i cere un peşte, să-i dea un şarpe?” Cu toate acestea însă, atunci când le-am întrebat acelor preoți catolici ceva cu adevărat hrănitor, ei mi-au oferit lucruri mortale în schimb. Potrivit lui Randy England, Donna Steichen și Mitch Pacwa, experiența mea nu era ceva neobișnuit. Lucruri de acest fel li s-au întâmplat multora dintre catolici.
FEMINISMUL CATOLIC
Următoarele informații despre feministele catolice provin din cartea “Ungodly Rage” (Nelegiuita Furie). O parte din aceste informații sunt disponibile on-line, în articole despre carte. [Nota 3 oferă aceste adresel.] Dacă veți căuta cartea pe Amazon.com, puteți consulta 25 de pagini on-line.

http://www.amazon.com/Ungodly-Rage-Hidden-Catholic-Feminism/dp/0898703484

Donna Steichen (o jurnalistă catolică) a scris cartea, “Ungodly Rage: The Hidden Face of Catholic Feminism” (Furia Păcatului: Fața Ascunsă a Feminismului Catolic). Ea a petrecut doisprezece ani pentru a obține informații de primă mână legat de acest aspect. Cartea ei se bazează pe lucruri pe care le-a văzut personal și auzit, plus scrierile feministelor catolice. Ea este un bun reporter, oferind nume, date, citate, și o mulțime de detalii amănunțite curajos.

Liderele feministe catolice învață că, fiecare formă de exprimare sexuală este bună (chiar incestul și sadomasochismul). Ele îi învață pe elevii lor strategii pentru a scăpa de inhibițiile sexuale, astfel încât elevii vor deveni fi liberi să se exprime sexual. Acestora li se spune că fiecare act de “iubire” și plăcere este un ritual care onorează zeița. Scopul lor declarat deschis este de a redefini sexualitatea și moralitatea. Donna Steichen le-a întrebat pe niște călugărițe feministe despre aceste învățături. Maicile, și-au exprimat cu entuziasm acordul cu învățăturile respective, și cu sistemul moral pe care îl reflectau. (“Ungodly Rage” paginile 41-45, 150, 176-177)
În 1985, doamna Steichen a participat la o conferință având ca obiect femeile și apiritualitatea. (Următoarele informații se regăsesc de la pagina 29 până la 63 a cărții “Ungodly Rage”)
Surorile de la Școala Notre Dame (SSND) erau profund implicate. Unele dintre ele susțineau workshop-uri în cadrul conferinței. Multe călugărițe ale SND au participat la conferință. Ele au ajutat cu pregătirea, și le-au permis participanților să ia parte la Sfatul Consiliului Centrului Educațional. Astfel, conferința a avut un impact major asupra unei întregi comunități de maici astfel școlite.
Preotul catolic care era capelanul școlii catolice din apropiere, Sfântul Benedict, a anunțat  conferința și a aranjat transportul pentru femeile care au vrut să participe. Au participat și cadre și studenți ai Facultății. Donna Steichen l-a intervievat pe preot. El studiase deja programul conferinței și era conștient de natura acestuia. El a fost de acord cu programul.
Conferința a fost un eveniment ecumenic. Șaisprezece dintre vorbitori au fost catolici (călugărițe, foste călugărițe și laice). Majoritatea femeilor care au participat au fost catolice. Printre vorbitori erau călugărițe, profesoare de la școli parohiale și colegii catolice, membri ai personalului unor agenții catolice de consiliere, administratori parohiali, și laice. Cu alte cuvinte, mulți dintre participanți erau femei aflate în poziții de autoritate și influență.
La conferință au participat, de asemenea, și vrăjitoare profesioniste precum și lesbiene auto-mărturisite și care, toate,  au pretins că sunt creștine.
Vorbitoarele au promovat cultul zeiței, și explorarea sexualității “sacre”. A fost favorizat un sentiment al mentalității de victimă. Ideea de păcat a fost batjocorită. Potrivit vorbitoarelor, singurul păcat este sexismul. Cele mai multe dintre workshop-uri au inclus ritualuri păgâne.
Majoritatea vorbitoarelor l-au ignorat cu totul pe Isus, dar Rosemary Ruether a precizat totuși că, unii oameni ar putea dori să-L păstreze pe Isus ca pe un “simbol”. Ruether a declarat deschis că obiectivul feminismului catolic este de prelua controlul peste biserica catolică. Ș că în scopul de a face acest lucru, trebuie să se mențină aparența unui catolicism legitim.
Ruether le-a spus femeilor să formeze cuiburi sau grupuri de femei ale Bisericii, pentru a sărbători propriile lor ritualuri. Aceste grupuri, fie vor înlocui bisericile creștine tradiționale, sau altfel măcar vor fi locuri de refugiu în care femeile, care își mențin afilierea la biserică, să fie libere să-și împărtășească sentimentele lor adevarate. Ea a spus că,  grupurile mari ar trebui să fie împărțită în grupuri de 13 membri, pentru că 13 este numărul pentru un cuib. (Termenul “cuib” se aplică de obicei la grupurile de vrăjitoare.)
Steichen le-a intervievat pe multe dintre participante. Nici una dintre femeile catolice nu a văzut vreun conflict între catolicism și participarea lor la această conferință. Ba ele chiar au apărat închinarea adusă de ele zeilor păgâni și au spus că,  ea nu intră în conflict cu catolicismul. Doamna Steichen le-a întrebat atunci dacă primii martiri ai bisericii creștine au greșit alegând să se confrunte cu moartea pentru, că ei au refuzat să se închine zeilor păgâni. Femeile nu au înțeles tâlcul. Ele răspundeau, de obicei, că lucrurile sunt diferite acum.
Doamna Steichen le-a intervievat, de asemenea, pe unele femei protestante, care au fost deranjate de această conferință. Eu cred că dacă femeile catolice s-ar fi bazat pe învățătura Scripturii, ele ar fi fost mai puțin sensibile la acea înșelăciune.
Duminică dimineața, trei servicii feministe au fost disponibile pentru participantele la conferință. Unul dintre ele a fost un ritual Wicca, la care au participat aproximativ jumătate dintre femei (inclusiv Donna Steichen). Ca parte a ritualului, participantele aruncau o vrajă. (Wicca este o religie bazată pe vrăjitorie. Aceasta implică cultul zeiței, ritualuri și vrăji)
După ce ritualul s-a încheiat, Donna Steichen a întrebat-o pe o participantă dacă era călugăriță. Femeia a răspuns că nu era, dar că văzuse întotdeauna o mulțime de maici participând la aceste ritualuri.
Mișcarea feministă catolică a crescut în număr și influență. În anul următor (1986), la Conferința Femeilor din Biserică au participat 2.500 de femei, din care 85 la sută au fost maici. (Asta înseamnă peste două mii de călugărițe.) O vorbitoare le-a spus femeilor că, pentru a scăpa de “zeul fals” al creștinismului, era nevoie să fie creat un “dumnezeu-mit” care, să-l înlocuiască pe Dumnezeul creștin. Ea a spus că, femeile trebuie să-și “recupereze realitatea lor” prin intermediul “sexualității holistice”. O altă vorbitoare le-a spus participantelor că, Scriptura trebuie să fie transformată radical în scopul de a sprijini agenda feministă. Un exemplu în acest sens este interpretares unei vorbitoare despre ceea ce s-a întâmplat în grădina Edenului. Ea a spus că, atunci când Dumnezeu a alungat șarpele, patriarhatul a alungat zeița, și i-a interzis Evei libertatea de a se exprima sexual. (“Ungodly Rage” Paginile 123-124 și 145-153)
Doar două sute de maici, care au participat la conferință, au purtat voalul conform obiceiului. La început, Donna Steichen a crezut că acestea nu realizaseră  încă, care este natura conferinței, atunci când au decis să vină. Cu toate acestea, atunci când ea le-a intervievat, fiecare dintre ele s-a declarat bucuroasă de conferință și a fost de acord cu ea. Una dintre ele, a rămas mai conservatoare în credința ei, până când ea a particiat la un curs de vară de la Universitatea din Notre Dame, cu câteva luni înainte de conferință. După absolvirea acestei clase, ea a devenit o feministă radicală. (“Ungodly Rage” pagina 133)
Unii clerici catolici au sprijinit feministele radicale catolice. Această conferință a fost ținută sub auspiciile episcopilor și preoților catolici. Aproape 20 de episcopi și 15 preoți au fost consilieri pentru această conferință. Ei însă nu au dorit ca numele lor să fie cunoscute, probabil din cauza naturii controversate a evenimentului. (“Ungodly Rage”, paginile 152-153)
În octombrie 1987, o  Conferință pentru Femeile din Biserică a adunat peste 3.000 de femei. Cele mai multe dintre ele au fost catolice. Multe erau călugărițe și foste călugărițe care se implicaseră în procesul de predare, de servicii sociale, sau slujirea pastorală. Cu alte cuvinte, ele erau femei situate în poziții de încredere de leadership (conducere), influență, și autoritate. (“Ungodly Rage” pagina 154)

Vorbitoarele au identificat sexualitatea cu spiritualitatea, și cu identitatea unei femei. Ele au spus că, “emanciparea sexuală” este cheia pentru emanciparea femeilor. Ele au lăudat lesbianismul și auto-erotismul (masturbarea), numindu-le lucruri bune care onorează zeița. O vorbitoare lesbiană a spus că, lesbianismul ei este o formă de religie a zeiței.

Vorbitoarele au promovat avortul. O vorbitoare a spus deschis că, în scopul de a promova religia lor feministă, ele au nevoie institutțional de Biserica Catolică, pentru că biserica catolică este o putere mondială cu influență de anvergură. Workshop-urile au inclus instruirea în animism (închinarea la spiritele naturii), cu ritualuri care conțineau o combinație de feminism și practici nativ americane. (“Ungodly Rage” Paginile 150-154 și 173-183)

Mary Hunt a spus că, pentru ca mișcarea feministă catolică să supraviețuiască, ea trebuie să influențeze următoarea generație de femei. Acum, aceasta era doar o problemă de ordin practic pentru o mișcare care depindea în mare parte de călugărițe și laice lesbiene, pentru că ele, de obicei, nu au copii. Prin urmare, elei trebuiau să influențeze copiii altora. Mary Hunt a vorbit despre necesitatea de a crea locuri de influențare a copiilor, inclusiv în școli, centre de adăpost, think tank, și centre de teologie feministă. (“Ungodly Rage”, pagini 185-186)
O mare parte din acest deziderat avea deja loc atunci când, Donna Steichen a scris “Ungodly Rage” în 1991. Participanții la conferință erau profesori în primul rând, catolici, și călugărițele de la centre de adăpost și aziluri, precum și femeile care lucrează cu tinerii. Cu alte cuvinte, aceste persoane au fost în poziții care să le permită să influențeze copiii și tinerii catolici. Participanții la conferință au inclus, de asemenea, femeile care erau administratori în birouri consulare și parohii. Această poziție le-a permis lor să influențeze toate tipurile de programe, din centrele de plasament și workshop-urile prezentate în parohii catolice.
Una dintre vorbitoare a fost o călugăriță carmelită care a fondat Asociația Surorilor Contemplative (Association Contemplative Sisters). Ea a spus că, deși aceste călugărițe contemplative au început fiind “orientate spre Dumnezeu,” ele și-au schimbat mai târziu direcția, pentru a se concentra asupra “misticismului și feminismului”. Ele au încorporat tradiții păgâne în închinarea și meditațiile lor. (“Ungodly Rage”, pagini 182-183)
Puteți urmări o descriere a unei Conferințe a Femeilor din Biserică, on-line, complet, cu citate și o descriere a ritualului păgân. [Nota 4 din subsol articol.] Această conferință a avut loc la 20 aprilie 1996, la Emmanuel College (un colegiu catolic din Boston). Starhawk (o vrăjitoare) a condus un ritual păgân dedicat zeiței.
După cum vom vedea, comunități religioase întregi au fost ulterior infectate cu feminismul catolic.
Joleene Unnerstall a fost membră a Surorilor de la Școala Notre Dame (SSND). Ea a plecat de la mănăstire pentru a deveni o “trance-formationalist” New Age (ea folosește de acum transele și hipnoza). Ea a dezvoltat o conferință numită “Womenspirit Rising”, care include workshop-uri despre reîncarnare, “zeița din tine”, utilizarea cristalelor, și canalizarea (channelling). Womenspirit Rising (Ridicarea Spiritului Femeii) s-a ținut în casa matriarhală provincială a SSND. O altă călugăriță SSND învață Silva Mind Control, oferind inclusiv cursuri de proiecție astrală și “Mesaje  spiritiste”. Călugărițele SSND au fost de asemenea puternic implicat cu Coaliția Catolică pentru drepturile civile Gay. (“Ungodly Rage” pagina 342)
Surorile de la Colegiul Sf. Jospeh din Carondolet din Fontbonne, au cerut organizarea unei Conferințe Womenspirit Rising la colegiul lor, în același an. (“Ungodly Rage”, paginile 106-107). Părinții catolici care au sacrificii pentru a-și trimite copiii la acest colegiu catolic, probabil, nu se așteptau ca ei să se instruiți în practici ca channelling-ul și cultul zeiței.
Doi oameni au avut o influență semnificativă asupra mișcării feministe catolice: Matthew Fox și Rosemary Ruether. Despre Fox vom discuta imediat.
Ruether este o teoloagă catolică feministă, care se afișează în mod deschis lesbiană. Ea a dezvoltat o liturghie pentru “legămîntul” cuplurilor de lesbiene. Cărțile lui Ruether includ “Gaia si Dumnezeu: o teologie Ecofeminist a vindecării Pământului” (Gaia & God: An Ecofeminist Theology of Earth Healing) și “Feminismul religios și viitorul planetei: O conversație creștin-budistă” (Religious Feminism and the Future of the Planet: A Christian-Buddhist Conversation).
MATTHEW FOX
Următoarele informații despre Fox provin din capitolul 6 al cărții lui Randy England, “The Unicorn în Sanctuar”. Acesta este intitulat,  “Woman Church, Witchcraft, and the Goddess/Biserica Femeie, Vrăjitorie, și Zeița”. Acest capitol este disponibil on-line pe un site web catolic. [Nota 5 din adresa de subsol articol.]

Ca preot dominican, Matthew Fox a promovat Wicca, păgânismul, și cultul zeiței în Biserica Catolică. De ani de zile, el le-a spus preoților catolici, călugărițelor, și laicilor catolici să-și  pună încrederea în faptul că, Duhul Sfânt dorește ca ei să adopte aceste practici.

Institutul de Cultură și Spiritualitatea Creației a fost fondat de către Fox. Acesta este amplasat în Colegiul Sfântului Nume (un colegiu catolic condus de călugărițe, ordinul Surorile Numelui Sfânt al lui Isus și Mariei). Membrii staff-ului acestui Institut o includ și pe vrăjitoarea Starhawk, o preoteasă voodoo, un șaman (un animist care se închină la spirite ale naturii), și un psiholog Jungian.

Starhawk este marea preoteasă a unui cuib de vrăjitoare.

Institutul a dezvoltat o liturghie catolică care se bazează pe surse Wicca.
Matthew Fox neagă existența păcatului, cu excepția unui singur lucru. El spune că, este păcat dacă cineva nu reușește să îmbrățișeze New Age.
Fox predică spiritualitate “senzuală”, hedonismul, și “extazul”. El spune că, “utilizarea inteligentă a drogurilor” este un ajutor pentru rugăciune. El promovează în mod deschis și direct vrăjitoria. Următoarele informații despre Matthew Fox provin dintr-un articol scris de preotul catolic Mitchell Pacwa. Acesta este intitulat “Catholicism for the New Age: Matthew Fox and Creation-Centered Spirituality” (catolicismul pentru New Age: Matthew Fox și spiritualitatea centrată pe creație). Acest articol este on-line. Informații despre organizațiile lui Fox provine de pe site-uri web și din conversații telefonice. [Nota 6 oferă adresele pentru articolul lui Pacwa și site-uri web conexe. Acesta oferă, de asemenea, adresa de o transcriere a unui interviu cu Fox, care a fost realizat de către un grup New Age, care este entuziasmat de el. Acest lucru vă va permite să vedeți felul de lucruri în care crede Fox precum și modul în care se exprimă.]
Fox este fondatorul, președintele, și redactorul-șef al unei reviste numite “Creation”. Aveți posibilitatea să vă formați o impresie despre ceea ce crede, din arta lui expusă în revista sa. Iulie / august, 1991 cu titlul “Creație”, care prezintă un tablou al lui Isus Hristos, gol, așezat într-o poziție lotus, cu coarne pe cap. Apoi, numărul Mai / iunie, 1992 a prezentat un tablou intitulat “The Qetzalcoatl Christ” (Qetzalcoatl Hristos). Acesta îl arată pe zeul șarpe aztec având fața lui Isus Hristos.
Matthew Fox este un vorbitor popular cu o mare influență. El susține homosexualitatea. El neagă păcatul originar și răscumpărarea. El spune că, oamenii trebuie să “se angajeze într-o căutare pentru Hristosul Cosmic” și în scopul de a face acest lucru, avem nevoie să ne oprim din căutarea lui “Isus istoric”.
Potrivit lui Fox, adevărata spiritualitate se regăsește în Eros. El spune că, Sfânta Împărtășanie ar trebui să fie “intimă” și “erotică”. El spune că, spiritualitatea ar trebui să fie senzuală, și promovează “sacramentele și liturghiile senzuale”.
Fox învață că, oamenii de toate religiile trebuie să se unească la “un nivel mistic”. El promovează în mod deschis vrăjitoria, samanismul, astrologia, și religiile păgâne. El laudă scrierile vrăjitoarei Starhawk, și viziunea ei legată de o renaștere a cultului zeiței.
Fox spune că, “Mântuitorul personal” al Creștinismului este “antropocentric și antimistic”. El învață că, creștinii trebuie să se convertească la un creștinism al “Hristosului Cosmic”.
In 1991, Fox a fost obligat să părăsească Institutul său de cultură și spiritualitatea creației (din Oakland, California) și să revină la Chicago, în caz contrar urmând să fie demis din ordinul său religios. El a refuzat, a părăsit Biserica Catolică, și a devenit un preot anglican. El a fondat University of Creation Spirituality (Universitatea Spiritualității Creației) (de asemenea, situată în Oakland), și este președintele acesteia. Fox, Starhawk, și preoteasa voodoo au plecat la Institutul de Cultură și Spiritualitatea Creației (de la Colegiul Sfântului Nume), pentru a se alătura Universității Spiritualității Creației.
Deși Fox l-a părăsit, Institutul său de cultură și spiritualitate a creației este încă la Colegiul Sfântului Nume. Cu toate acestea, numele său a fost schimbat. În prezent, insititutul este numit ”Centrul Sophia pentru cultură și spiritualitate”. Acesta oferă grade postuniversitare în Spiritualitatea Creației. Judecând după cursurile și facultatea sa, acesta este complet New Age, cu o influență puternică de șamanism, religii africane, și “eco-feminism”. Câteva dintre cursuri par să fie doar Wicca.
Deși el nu mai este catolic, Fox continuă să aibă o influență pe scară largă în rândul catolicilor prin preoții și călugărițele care au fost influențate de învățăturile sale. Influența lui continuă, de asemenea, prin intermediul catolicilor care sunt instruiți la Centrul Sophia pentru cultură și spiritualitate de la Colegiul Sfântului Nume.
Cărțile lui Fox sunt vândute deopotrivă în librăriile catolice și New Age de carte. Cărțile sale sunt prezentate la unele centre catolice de adăpost și aziluri. Ele sunt folosite de călugărițe. Acest lucru influențează nu numai maicile, ci influențează, de asemenea, și catolicii care vin sub influența acestor călugărițe. (De exemplu, alte călugărițe, sau studenți, sau catolici care vin în aceste centre.)
Una dintre cărțile lui Fox este intitulată, “Whee! We, Wee All The Way Home: A Guide to a Sensual, Prophetic Spirituality” (Yuhuuuu!!! Noi, Noiii cu toții pe Drumul spre Casă: Un Ghid pentru o Spiritualitate Profetică, Senzuală). [ Nu e nicio glumă. Puteți să-l verificați pe Amazon.com]. O alta este intitulată, “On Becoming a Musical, Mystical Bear: Spirituality American Style” (Să devenim un musical, un urs mistic: stilul american de spiritualitate).. Alte cărți sunt  “One River Many Walls: Wisdom Springing from Global Faiths” și “Exploring the Cosmic Christ Archetype”.
Fox este co-autor la o carte intitulată “Coming Out Spiritality” (Ieșirea în societate a spiritualității), alături de Christian de la Huerta, fondatorul Q-Spirit. Potrivit copertei, această carte ” susține ciudata comunitate ca se trezeste”. [Puteti vedea coperta și unele pagini din cartea pe Amazon.com.]
Din cauza învățăturilor lui Fox, unele călugărițe au inclus ritualuri Wicca în închinarea lor. Unele călugărițe predau Fox “spiritualitate creației” lui Fox pentru copiii mici, neglijând doctrinele creștine fundamentale, cum ar fi păcatul și răscumpărarea. (Fox nu crede în aceste doctrine.)
CULTIVAREA AMĂRĂCIUNII
Liderii mișcării feministe catolic îndeamnă femeile să cultive furie și mânie împotriva patriarhatului. Acest lucru este contrar Scripturii, care ne avertizează, să evităm amărăciunea. Biblia spune, “Urmăriţi pacea cu toţi şi sfinţirea, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul.  Luaţi seama bine ca nimeni să nu se abată de la harul lui Dumnezeu, pentru ca nu cumva să dea lăstari vreo rădăcină de amărăciune, să vă aducă tulburare, şi mulţi să fie întinaţi de ea.  Vegheaţi să nu fie între voi nimeni curvar sau lumesc ca Esau, care pentru o mâncare şi-a vândut dreptul de întâi născut.” (Evrei 12:14-16)
“Strong’s Concordance” definește cuvântul “profan” ca “lumesc, rău”. (Lumeștii sunt păgâni.) Biblia conectează amărăciunea cu incapacitatea de a răspunde la harul lui Dumnezeu, care întinează alte persoane, imoralitatea sexuală, comportamentul păgân, și pierderea de către cineva a moștenirii spirituale.
Mișcarea feministă catolică încurajează femeile să devină amare și să rămână amare și să numească asta o virtute. Și când călugărițele fac ceva, ele o fac de obicei, cu zel și bine.
Donna Steichen spune că, călugărițele feministe pot fi “răutăcioase, iraționale, lipsite de scrupule și distructive”. Cele mai multe dintre ele s-au dedicat “carierei” lor și refuză să părăsească Biserica Catolică chiar și atunci când ele nu mai cred în învățăturile ei. Ele rămân în pozițiile lor cu scopul de a distruge Biserica Catolică așa cum o știm, și creând o nouă religie feministă în locul său. (“Ungodly Rage”, pagina 26)
După cum vom vedea, feminismul catolic a dus la întinarea multor catolici.
ÎNDOCTRINAREA INVOLUNTARĂ NEW AGE
Maica superioară și educatoarele catolice au fost expuse la ritualuri New Age și îndoctrinare atunci când nu se așteptau și, prin urmare, nu erau pregătite s-o contracareze. Acest lucru este de o importanță strategică pentru mișcarea feministă catolică. Dacă îndoctrinezi o maică superioară, atunci ea va influența toate călugărițele din mănăstirea ei. Dacă îndoctrinezi un educator, atunci el sau ea vă influența toți elevii lui sau a ei. În cazul în care unul dintre acei studenți este o călugăriță, atunci ea va influența alte călugărițe din mănăstirea ei. În plus, educatorii feminiști pot influența colegii lor, răspândind astfel influența feminismului asupra sistemului de învățământ.
Conferința de Leadership a Femeilor Religioase a inclus și o Adunare Națională a maicilor superioare. Adunarea Națională din 1991 a prezentat învățăturile feministe și un ritual de zi cu zi în timpul căreia maicile au scandat “Come into the darkness” (Veniți în întuneric) și a invocat un spirit al morții. Acest lucru a fost săvârșit de nouă sute de maici superioare și asistentele acestora, care apoi s-au întors la mănăstirile lor și au influențat maicile de acolo. [Nota 7]
Au fost implicate mai mult decât învățăturile feministe care au fost expuse de către vorbitori, și potrivite în timpul ritualului. Ritualurile păgâne pot duce la influențe demonice asupra participanților. Ca fostă călugăriță, îmi dă fiori numai gândul a ceea ce s-ar putea întâmpla sub autoritatea unei maici superioare aflată sub influență demonică.

Jean Houston a fost director al Fundatiei ”Mind Research” si presedinte al Asociatiei pentru Psihologie Umanistică, și vorbește frecvent la conferințe New Age. În 1982, 1984 și 1989, Jean Houston s-a adresat educatorilor catolici la Convenția Asociației Naționale pentru Educație Catolică. (“Ungodly Rage”, paginile 242-245). (Jean Houston demonstrând una din metodele sale de channelling, http://www.traditioninaction.org/History/G_014_Devils_1.html

[N.tr.: iată ce spune Jean Houston despre Robert Muller, “Profetul Speranței” de la ONU, “Când adevărata istorie a secolului al XX-lea se va spune, numele lui Robert Muller va ieși în evidență ca unul dintre cei mai mari slujitori ai lumii din toate timpurile. … Robert Muller este un gigant spiritual, precum și un gânditor extrem de original, și povestea vieții sale este un testament pentru gloria spiritului uman.” – Jump Time and A Mythic Life]

Între anii 1985 și 1988, Asociația Națională de Educație Catolică a avut un “Proiect pentru educația viitoare catolică”. Douăzeci de alte organizații educaționale catolice au participat la ea. Acest lucru a fost taxat ca fiind pregătirea pentru nevoile viitoare. Cu toate acestea, în realitate a fost o îndoctrinare New Age a liderilor din educația catolică. (“Ungodly Rage”, paginile 244-245)
Călugărițele catolice feministe predau deja spiritualitatea New Age în școlile parohiale și colegiile catolice. Acest lucru trădează încrederea părinților catolici care își trimit copiii la aceste școli.
Mundelein este un colegiu catolic pentru femei, care este condusă de ordinul Surorile Carității Binecuvântatei Fecioare Maria. Acesta este afiliat cu Universitatea Loyola, care este condus de preoți iezuiți. În martie 1985, o conferință numită “Zeițele și Femeile Sălbatice” a avut loc la Mundelein.

Această conferință s-a repetat acolo și în 1986. De asemenea, în 1986, la Mundelein a fost prezentat și un program intitulat “Sanctitatea Sa:. Fecioara, Mama, Bătrâna”. Programul onora astfel “tripla zeiță” a vrăjitoriei. Acesta a inclus un ritual feminist de celebrare a vârstei, care este un ritual de inițiere în vrăjitorie. Departamentul de Religie din Mundelein a făcut toate aranjamentele pentru desfășurarea acestui program. (“Ungodly Rage” paginile 79-91)

Părinții catolici care și-au trimis fiicele la Mundelein nu se așteptau ca ele să fie învățate cultul zeiței și ritualuri de inițiere în vrăjitorie. Probabil ei au crezut că trimițându-le la un colegiu catolic condus de călugărițe, acestea vor fi protejate.
Colegiul Heythrop (din Londra), este condus de preoți iezuiți. În ianuarie 2002, colegiul a angajat o vrăjitoare practicantă pentru a preda psihologia religiei. Acest lucru a fost făcut cu aprobarea preotului iezuit care este președintele colegiului. [Nota 8 oferă adrese de articole on-line.]
Părinții catolici care fac sacrificii să își trimită copiii la Heythrop College nu se așteaptă ca aceștia să intre sub influența unui profesor care practică vrăjitoria. Chiar dacă subiectul materiei nu este vrăjitoria, convingerile sale vrăjitorești și valorile vor influența opinia ei atât în  psihologie cât și în religie, precum și modul în care ea le prezintă. În plus, profesorii pot avea o influență personală asupra elevilor lor.
ASPECTE CONEXE
Matthew Fox nu este singurul preot catolic care învață spiritualitatea New Age. Mai sunt și alții. Un exemplu este preotul iezuit George Maloney. El a scris cartea,  “Mysticism and the New Age: Christic Consciousness in the New Creation” (Misticismul și New Age: Conștiința hristică în Noua Creație). Următoarele preoții catolici învață elevii spiritualitatea lui Fox: Thomas Berry, Roland Murphy, Richard Rohr, Cletus Wessels, și Ken Butigan.
Există chiar și o mănăstire benedictină, care se numește un “Christian Ashram” (așramul creștin) unde poți studia misticism, religie comparată, și muzica indiană. Dominicanul Bede Griffiths este conduce această mănăstire. Printre cărțile scrise de acesta se numără “Cosmic Revelation: The Hindu Way to God” (Apocalipsa Cosmică: Calea Hindus către Dumnezeu) și “The Other Half of My Soul: Bede Griffiths and the Hindu-Christian Dialogue” (Cealaltă jumătate a sufletului meu: Bede Griffiths și Dialogul hinduso-creștin).
Griffiths combină catolicismul cu hinduismul. Un alt preot combină catolicismul cu budismul. Alt dominican, Aelred Graham, a scris cărțile “Zen Catholicism” și “Conversations: Christian and Buddhist”.
Preotul catolic Edward Hays este un “expert” în rugăciune. El conduce o “casă de rugăciune” catolic-hindusă, în care rugăciunea se încheie înaintea statuilor de zei hindusi. Există, de asemenea, o cruce. Hays îl acordă lui Isus o importanță egală cu aceea acordată diverșilor zei hinduși. “Casa de rugăciune” este populară, și, de obicei, umplută la întreaga ei capacitate. (“Unicorn in the Garden”, paginile 72-74)
Preotul iezuit Anthony de Mello oferă workshop-uri de inițiere a catolicilor în tehnicile de rugăciune și de meditație orientale, inclusiv vizualizarea și Meditației Transcedentală. El a scris o carte intitulată,  “Sadhana: A Way to God” (Sadhana: O Cale către Dumnezeu). Coperta îl arată pe Isus pe cruce, și o persoană așezată în poziția lotus, meditând la piciorul crucii. (“Unicorn”, paginile 100-114)
Unii teologi catolici învață că acest lucru este “scandalos”, adică a insista că Isus Hristos are un statut unic în mântuirea omului. Ei spun că prin această pretenție se creează o piatră de poticnire pentru unitate, cu oameni de alte religii, cum ar fi budiști și hinduși. Un centru catolic de spiritualitate găzduiește lecturi din “cărțile sfinte” ale multor credințe, celebrează sărbători păgâne, și include statui ale lui Buddha și Vishnu în capela lui. În anul 1998, a existat o reuniune la care au participat atât catolici cât și budiști. În 1999, o sărbătoare catolică de Advent a inclus călugării budiști alături de călugărițe. Există un site web care este dedicat facilitării “dialogului” între catolici, budisti și hinduși. [Nota 9 oferă adresele de articole on-line.]
Centrul Sophia (condus de călugărițe ursuline) conține un labirint pentru plimbări, programe Reiki și programe spirituale, care sunt inspirate de religii care nu sunt creștine. (Reiki implică manipularea New Age în domenii ca “energie” și transferul de “energie” cu alte persoane.) Magazinul lor vinde produse specifice pentru practica Reiki, Yoga, și T’ai Chi. Acest centru are au clase pentru formarea oamenilor în Reiki. [Nota 10 oferă adrese de informații on-line.]
Cunosc un om care a mers la seminar pentru a deveni preot catolic. Unul dintre profesorii săi de seminar i-a recomandat câteva cărți scrise de autori Wicca. El a fost influențat de aceste cărți. Un lucru a dus la altul și el a sfârșit prin a deveni un preot Wiccan în loc de un preot catolic. (În cele din urmă el a devenit un creștin născut din nou și a părăsit Wicca.)
Niște prietene de-ale mele obișnuiau să frecventeze o organizație New Age. Ele au participat la workshop-uri, care au inclus formarea în practici cum ar fi șamanismul, reîncarnarea, și cărțile de tarot. Ele mi-au spus că erau și călugărițe care participau la aceste workshop-uri.
MORALA NEW AGE
Notre Dame este o bine cunoscută universitate catolică. Acesta este condus de preoții ordinului Sfânta Cruce. În timpul Postului Mare din acest an (2002), unii dintre studenții Notre Dame și membri ai facultățiii au pus în scenă o piesă având ca temă lesbianismul, și folosind cuvinte pornografice. Titlul acesteia este “Monoloagele V…………. “. [“V” este un eufemism, folosit de mine pentru cuvântul care desemnează anatomic organul genital feminin. Acest cuvânt, precum și omologul vulgar al său, în argou, se aud frecvent în piesă.] [Nota 11 dă adresa unui articol on-line de pe un site web catolic.]

În piesă, o femeie în vârstă de 24 de ani o îmbată pe o fată de 13 de ani, și o seduce. (Potrivit legii, acest lucru se traduce direct prin viol.) Există un “cor”, care cântă tot felul de obscenități, și repetitiv ca o mantră. Jocul este dominat obsesiv de organul de reproducere feminin. [Îmi cer scuze. Dar dacă nu este OK să citiți un rezumat al unei astfel de piese, cum ar fi atunci când copiii dvs s-ar uita la ea? Sau dacă  ar juca în ea? La o școală catolică, unde oricine s-ar gândi că, copiii  sunt în siguranță, pentru că acel loc este condus de preoți catolici.] (în imagine autoarea piesei)

Această piesă a fost pusă în scenă cu binecuvântarea președintelui Notre Dame, un preot catolic pe nume Edward Malloy. Președintele Malloy a spus că, Biserica Catolică trebuie să schimbe abordarea sa cu privire la “forme alternative de comportament orgasmic.” Deci, acest joc promovează convingerile sale.
Piesa a fost jucată la Colegiul de femei Sfânta Maria, de pe lângă Notre Dame. Colegiul Sfânta Maria este condus de către călugărițele ordinului Sfânta Cruce. Una dintre actrițe era la rându-i călugăriță a Sfintei Cruci, membră a facultății. Călugărița a purtat un tricou pe care scria, “Poți să spui V —–?” Și ea a scandat obscenități. [Nota 12 dă adresa unui articol on-line.]
Nu-mi pot imagina cum ar fi să mă uit la o călugăriță care face asta. O calugăriță care face parte din personalulul colegiului. O figură de autoritate. O călugăriță pe care voi ați numi-o “Soră”. O călugăriță care, ar trebui să fie un exemplu de religie și moralitate. O călugăriță care ar trebui să întruchipeze puritatea consacrată.
Anul trecut, această piesă a fost jucată la Universitatea Georgetown, o universitate catolică de prestigiu, care este condusă de preoți iezuiți. Redactorul-șef al ziarului universității (“The Hoya”) a scris un articol despre piesă. El a descris entuziasmul zgomotos al publicului în momentele în care piesa abunda în obscenități; el a criticat administrația Universității Georgetown pentru că a permis jocul acestei piese. El a fost concediat și articolul său nu a fost niciodată publicat. [Nota 13 oferă adrese de articole on-line.]
” Monoloagele V……….” a fost, de asemenea, jucată în următoarele șase universități catolice și colegii:
Universitatea din Detroit, Mercy, condusă de preoți iezuiți și călugărițele Mercy (16 martie 2002). [Nota 14]

Loyola University, condusă de preoți iezuiți (14 ianuarie 2001). [Nota 15]
Universitatea Villanova, condusă de preoți augustinieni (15 octombrie 2000). [Nota 16]
Marist College, condus de Marist Brothers (14 februarie 2000). [Nota 17]
Marquette University, condusă de preoți iezuiți. [Nota 18]
Fordham University, condusă de preoți iezuiți. [Nota 19]
Acest joc este contrar standardelor morale ale majorității catolicilor, inclusiv părinții catolici care au făcut sacrificii pentru a-și trimite copiii la Notre Dame, Saint Mary, Universitatea Georgetown, Detroit Mercy, Loyola, Villanova, Marist College, Marquette, și Fordham.
CUM S-A PUTUT ÎNTÂMPLA AȘA CEVA?
Cum s-a putut întâmpla acest lucru? Cum ar putea preoți și călugărițe devin atât de profund înșelați? Și cum ar putea laici catolici și laice catolice să accepte cu ușurință predarea învățăturilor New Age de către preoți și călugărițe, în momentul în care o astfel de predare este în mod clar în contradicție cu practica și doctrina tradițională catolică?
Este ușoară înșelarea oamenii care obișnuiesc să facă și să creadă cee ce li se spune . Și, după cum vom vedea, Biserica Catolică susține că are dreptul de a controla modul în care catolicii gândesc.
Conform dreptului canonic (legile oficiale care reglementează guvernarea Bisericii Romano-Catolice), catolicii sunt obligați să predea mintea și voința lor oricărei declarații cu privire la credință sau morală care se face de către Papa sau de către un consiliu al bisericii. [Nota 20]
Biserica Catolică învață că doar Magisteriul Bisericii (Papa și episcopii în comuniune cu el) are dreptul de a interpreta Scriptura. Potrivit doctrinei catolice, oameni ca noi nu au voie să interpreteze Scriptura pentru noi înșine. Mai degrabă, noi trebuie să interpretăm Scriptura prin intermediul autorității bisericești. [Nota 21]
Cu alte cuvinte, catolicii au obligația de a asculta de interpretarea autorității bisericii, în scopul de a înțelege Scriptura. Acest lucru este opusul Bibliei, care ne spune că ar trebui să folosim Scriptura pentru a verifica învățăturile persoanelor care conduc biserica.
Apostolul Pavel a scris o mare parte din Noul Testament. El a fost ridicat în duhul până la al treilea cer și a primit niște revelații despre lucruri pe care nu i s-a permis să ni le spună. El a avut astfel de revelații, încât Dumnezeu i-a trimis un “țepuș în carne” pentr a-l ține umil. (2 Corinteni 12: 2-7) Pavel a fost atât de bine văzut de către apostoli, încât el a fost capabil să-l mustre în public pe apostolul Petru. (Galateni 2: 11-21)
Pavel a fost un mare apostol, un martir, și un erou al credinței. O mare parte din teologia noastră se bazează pe scrierile sale. Desigur, apostolul Pavel a avut mai multă autoritate decât orice papă sau episcop. Dar oare mustra Biblia pe poporul care chestiona învățăturile lui Pavel? Se aștepta de la oameni ca ei să-și supună mintea și voința lor înaintea vreunei învățături pe care le-o dăduse apostolul Pavel,  cu privire la credință și morală? În niciun caz!
Dimpotrivă, Biblia îi laudă pe oamenii din Berea pentru că, atunci când apostolul Pavel le-a predicat, ei au verificat dacă ceea ce le-a spus el nu era cumva împotriva Scripturii. Ei “cercetau Scripturile în fiecare zi, ca să vadă dacă ce li se spunea, este aşa (Faptele Apostolilor 17: 10-11)
Dumnezeu dorește ca poporul Său să verifice lucrurile pentru ei înșiși, folosind Scriptura ca unic etalon pentru acestea.
Biblia spune: ”    Ci cercetaţi toate lucrurile şi păstraţi ce este bun.” (1 Tesaloniceni 5:21). Potrivit “Strong’s Concordance,” cuvântul “a cerceta” înseamnă “a testa”. Noi ar trebui să testăm lucrurile, pentru a le verifica pentru noi înșine, folosind Biblia pentru linia noastră de apărare. Dacă suntem credincioși pentru a face asta, atunci ne va ajuta să devenim creștini maturi care nu pot fi înșelați de învățături false. Dacă nu reușim să o facem, atunci vom fi vulnerabili la orice “vânt de învățătură”, care vine de pretutindeni.
“ca să nu mai fim copii, plutind încoace şi încolo, purtaţi de orice vânt de învăţătură, prin viclenia oamenilor şi prin şiretenia lor în mijloacele de amăgire” (Efeseni 4:14)
CATOLICISMUL ȘI PĂGÂNISMUL
Din punct de vedere istoric, catolicismul s-a fost combinat cu păgânismul în diferite țări și culturi. Acest lucru poate fi un motiv pentru care mulți catolici (inclusiv preoți și călugărițe) au fost vulnerabili la convingerile și practicile New Age. În continuare sunt câteva exemple moderne de păgânism care s-a amestecat cu catolicismul.
http://www.hauntedneworleanstours.com/marielaveau/

Voodoo este practicată în Africa, America de Sud, și Indiile de Vest. De asemenea, este practicată în unele zone din Statele Unite. Haiti și New Orleans sunt renumite pentru ea. Voodoo este un amestec de catolicism și religie din Africa de Vest. Practicanții invită “spirite” (adică, demoni), pentru a intra în ei (a-i poseda). Persoanele care practică Voodoo practică adesea, regulat, și catolicismul. De exemplu, Marie Leveau, cea mai faimoasă regină Voodoo din New Orleans, a mers la mesă în fiecare zi. Voodoo implică magie neagră, blesteme, și vrăji. Oamenii din New Orleans s-au temut de Marie Leveau (Regina Voodoo). Dar ea se considera a fi o catolică devotat. [Nota 22 oferă adrese de articole on-line.] (tablou de Dimitri Fouquet)

În Cuba, este un festival anual în onoarea Sfântului Lazăr, care combină ritualurile catolice și Voodoo. Potrivit “Catholic World News”, festivitățile includ messa catolică, daruri de rom și țigări de foi, iar pelerinii poartă cruci sau târăsc greutăți care sunt legat de trupurile lor. În 1996, Cardinalul Jaime Ortega din Havana, a oficiat messa de la acest festival. [Nota 23 oferă adrese de articole on-line.] (în fotografie, Jaime Ortega alături de Papa Benedict XVI)

În Africa de Sud, sunt sacrificate animale în timpul messei romano-catolice. Arhiepiscopul Buti Tlhagale de Bloemfontein a promovat în mod activ această practică. Arhiepiscopul George Daniel din Pretoria a declarat că se fac sacrificii animale în parohiile din Dieceza sa. Există o înregistrare video care arată asta. Un preot catolic a binecuvântat pui de găină și capre în timpul liturghiei. Animalele au fost sacrificate. Sângele lor a fost turnat într-o gaură din afara bisericii. [Nota 24 oferă adrese de articole on-line.]
În Guatemala, ritualurile Maya sunt combinate cu catolicismul roman. În Chichicastenango, Guatemala, se oficiază o messă Maya-catolică. Ritualuri mayașe sunt efectuate în interiorul bisericii catolice în timp ce preotul catolic spune messa. Acest lucru este atât de popular încât acesta este prezentat în ghiduri turistice din Guatemala. În bisericile Maya-catolice, o jumătate din biserică are strane. Cealaltă jumătate are o podea goală. Acest lucru permite oamenilor să pună lumânări și flori și alte lucruri pe podea, ca parte din ritualurile lor Maya. [Nota 25 oferă adrese de articole on-line.]
Mexicanii celibrează Ziua Morților. Aceasta este o combinație de religie Aztecă și romano-catolicism. În orașele moderne, poate fi mai ales doar un festival. Dar, în mediul rural, este un ritual religios serios. Unele mexicani catolici de fapt se închină morții, chiar dacă preoții lor catolici le spune să nu facă asta. [Nota 26 oferă adrese de articole on-line.]
Brazilia este cea mai mare țară catolică din lume. Ea are 115 de milioane de catolici, care înseamnă douăsprezece procente din Biserica Romano-Catolică. Cu alte cuvinte, unul din nouă catolici locuiește în Brazilia. Nouăzeci și trei la sută dintre brazilieni pretind că sunt catolici. Cu toate acestea, cel puțin șaizeci la sută dintre brazilieni practică spiritismul. Cu alte cuvinte, mai mult de jumătate din catolicii din Brazilia practica spiritismul, în plus față de catolicism. Catolicii brazilieni sunt cunoscuți pentru a avea “afilieri duble” (fiind membri ai două sau mai multor religii diferite în același timp). Religiile care sunt adesea practicate de catolicii din Brazilia includ Candomble, Umbanda, Macumba, și Kardecism. În plus, mulți brazilieni practică vrăjitoria sau consultă vrăjitoarele. [Nota 27 oferă adrese de articole on-line.]
Candomble, Umbanda, și Macumba sunt toate amestecurile posibile de romano-catolicism, diverse religii africane și credințe ancestrale braziliene. Practicile religioase includ invitarea “spiritelor” (de exemplu, demonii) pentru a poseda închinătorii. Mulți brazilieni practică atât romano-catolicismul tradițional și Candomble. Practicanții Macumba fac magie neagră. Kardecismul este o formă de spiritism, care include credința în reîncarnare. [Nota 28 oferă adrese de articole on-line.]
Santeria este o religie din Caraibe care combină romano-catolicismul cu religiile africane. Persoanele care practică Santeria practică regulat, de multe ori, și catolicismul de asemenea. Orașele cu mari populatii hispanice au, de obicei, religia Santeria. [Nota 29 oferă adrese de articole on-line.]
În Filipine, în timpul Săptămânii Sfinte (în săptămâna precedentă Paștelor), există “ritualuri populare”. Acestea includ “procesiuni de penitență”, cu sute de oameni care se autoflagelează prin biciuiri până ce spatele lor este acoperit cu sânge. Unii oameni sunt pur și simplu crucificați la sfârșitul unei imitări a drumului lui Isus din Vinerea Mare (dar ei sunt lăsați pe cruce numai pentru un timp scurt). Răstignirile au început în 1961 cu un “vindecător”, care a vrut să fie răstignit, în scopul de a dobândi “putere sacră” pentru “vindecare ezoterică”. Urmând exemplul lui, mulți alți “vindecători” au fost, de asemenea, crucificați. Practica de acum s-a răspândit și nu a mai fost limitată doar la “vindecători”. Unii oameni vin din țări străine, pentru a fi răstigniți. Au fost crucificate chiar și femei. [Nota 30 oferă adrese de articole on-line.]
CONCLUZIE
Când oamenii sunt obișnuiți să li se spună ce să creadă, atunci ce protecție au ei împotriva învățăturilor mincinoase? Mai ales dacă este vorba de persoane cu autoritate, cum ar fi preoți și călugărițe.
Este mult mai dificil să fie înșelați oamenii care au o înțelegere reală a Bibliei, si care verifica în mod obișnuit lucrurile care sunt împotriva învățăturii Scripturii. Mai ales dacă oamenii aceia au de asemenea și obiceiul de a-i cere cu umilință lui Dumnezeu să-i călăuzească și să-i corecteze în cazul în care ei pășesc pe o pistă greșită.
Biblia ne dă câteva exemple frumoase de rugăciuni umile pentru îndrumare, instruire, și corecție:
“Cine îşi cunoaşte greşelile făcute din neştiinţă? Iartă-mi greşelile pe care nu le cunosc!” (Psalm 19:2)
“Te caut din toată inima mea; nu mă lăsa să mă abat de la poruncile Tale.” (Psalm 119:10)
“Arată-mi, Doamne, căile Tale şi învaţă-mă cărările Tale.  Povăţuieşte-mă în adevărul Tău şi învaţă-mă; căci Tu eşti Dumnezeul mântuirii mele, Tu eşti totdeauna nădejdea mea!” (Psalm 25:4-5)
“Întăreşte-mi paşii în cuvântul Tău şi nu lăsa nicio nelegiuire să stăpânească peste mine!” (Psalm 119:133)
“Cercetează-mă, Dumnezeule, şi cunoaşte-mi inima! Încearcă-mă şi cunoaşte-mi gândurile! Vezi dacă sunt pe o cale rea, şi du-mă pe calea veşniciei!” (Psalm 139:23-24)

Remarcă: adăugarea de imagini în textul tradus îmi aparține.

Note

1. Randy England, “The Unicorn in the Sanctuary: The Impact of the New Age on the Catholic Church” (Rockford, Illinois: TAN Books and Publishers, 1990). Autorul este catolic. Dacă veți căuta cartea sa pe Amazon.com, veți putea citi 9 pagini on-line.
Puteți de asemenea să citiți un rezumat al cărții “Unicorn in the Sanctuary” on-line, la următoarele adrese web:
 
2. Mitch Pacwa, “Catholics and the New Age” (Ann Arbor, Michigan: Servant Publications, 1992). De asemenea are cîteva recenzii și rezumate on-line:
Byron Snapp, “New Age and Old Rome,” in “Contra Mundum,” No. 11, Spring 1994. (2 pagini)
 
3. Donna Steichen, “Ungodly Rage: The Hidden Face of Catholic Feminism” (San Francisco: Ignatius Press, 1991, 1992). Puteți citi două recenzii ale cărții on-line. Dacă veți căuta cartea pe Amazon.com, veți putea citi 25 de  pagini on-line.
“Ungodly Rage”. Un scurt comentariu despre carte la adresa:
John F. McCarthy, “The Whole Truth about Catholic Feminism”. (Aceasta este un artico de 6 pagini despre cartea “Ungodly Rage”.) McCarthy este un preot catolic. El este supărat pe bună pe anumite lucruri pe care feministele catolice le-au făcut. Supărarea sa răzbate din articol. Abordarea sa este foarte puțin diferită de Donnei Steichen. Donna Steichen prezintă documentat și cu atenție faptele, pe care le lasă să vorbească de la sine.
 
4. Kathleen Howley, “Catholic College Welcomes Feminists, Bans Rosary”. Vezi ediția on-line a  “Catholic World news,” April 24, 1996.
 
5. Randy England, “The Unicorn in the Sanctuary,” capitoul 6. Acesta este disponibil on-line pe un website catolic. EL este intitulat, “Woman Church, Witchcraft, and the Goddess”.
 
6. Mitchell Pacwa, “Catholicism for the New Age: Matthew Fox and Creation-Centered Spirituality”. Acest articol este on-line. Autorul este un preot iezuit.
Doug Armentrout, “Celebrating Interconnectivity. Interviewing Matthew Fox”. (ONN-532, un articol Online Noetic Network.). Matthew Fox descrie credința sa și liturghiile.
Sophia Center in Culture and Spirituality (localizat la Holy Names College în Oakland)
University of Creation Spirituality (localizat în Oakland, California)
 
7. Mother John Marie, “Contaminated Christianity,” in “Praise Him!”, October 1991, Vol. XVII, No. 10, paginile 13-14.
 
8. The story about the witch teaching at Heythrop College is in three on-line news articles.
 
9. Bernard D. Green, “Catholicism Confronts New Age Syncretism”. Green este un preot catolic. Citește despre articol pe un website catolic. Informația se află la paginile 1 și 3  pages 1 and 3.
Hans Hallundbaek, “A Year of Dialogue Culminates in Buddhist Participation in Maryknoll Advent Celebration.” BAUS Newsletter Issue 58. (Maryknoll este un ordin religios catolic.)
“The Los Angeles Buddhist-Catholic Dialogue”.
Buddhist-Catholic Retreat
“East-West Contemplative Dialogue: Where Christian Mysticism and Metaphysics Enters into Dialogue with Buddhism and Hinduism”
“Inner Explorations: Where Christian Metaphysics and Mysticism Meet Eastern Religions, Jungian Psychology, and a New Sense of the Earth”
 
10. The Ursuline Sophia Center. Informația provine de pe următoarele pagini:
 
11. Bud Macfarlane, “Our Lady Weeps: V-Monogues Comes to Notre Dame”.
 
12. E. Michael Jones, “V-Day at St. Mary’s College” din revista e “Culture Wars”. Acest articol este on-line. El conține un limbaj obscen. Acestea sunt citate din piesa care se obișnuia să fie pusă în scenă.
 
13. Michele Malkin, “Columnist Dropped for Exposing Feminism,” March 31,2000. (Michelele Malkin este un editorialist sindical din presă.) Acest articol este disponibil on-line.
Wendy McElroy, “Feminists Who Celebrate Rape,” April 2, 2000.
 
Ediția din februarie 16, 2001 a jurnalului Universității din Georgetown, “The Hoya,” are o apreciere  favorabilă asupra piesei intitulate, “‘V—–‘: A True, Moving Drama.” Acest articol este disponibil  on-line dar nu recomand citirea lui. El încearcă să facă, ca lucrurile rele să pară normale.
 
14. Promotional notice from the University of Detroit Mercy.
 
15. “News Briefs from Loyola World,” February 7, 2001, “Women’s Studies Spring Events”. (La sfârșitul paginii 4 din print-ul meu).
 
16. Philly.burbs.com, “Halloween Guide”. (Events in the area). La mijlocul paginii 2 a print-ului meu sub “Theater,”.
 
17. Beth Levy, “The V— Monologues” in “Westchester NOW Newsletter – Spring 2000”
 
18. Article from “The Truth,” dated Winter, 2000. (This is a newsletter of conservative Catholics.) The article starts on bottom of page 2 of my print-out. The beginning words are in bold type. They are: “Catholic Universities Could Use a Little Judgment.
Article from “The Truth,” dated Spring, 2000. They awarded the “Millstone Award” to Catholic colleges who scandalized people by showing the play.
 
19. “Was V-Day Celebrated on Your Campus?” Clare Boothe Luce Policy Institute.
 
20. Canons 752, 1311, and 1312 in “Code of Canon Law,” Latin English edition, New English Translation (Washington, DC: Canon Law Society of America, 1988), pages 247 and 409.
 
21. “The Catechism of the Catholic Church,” Paragraphs 85, 100, 891, and 2051. The “Catechism” summarizes the essential and basic teachings of the Roman Catholic Church. It was approved by Pope John Paul II in 1992 and the English translation was released in 1994. The latest English edition was printed in 2000. It is available on-line, with a search engine.
 
22. “Voodoo,” Baton Rouge Net Louisiana Lagniappe.
“Voodoo in New Orleans and the Legacy of Marie Laveau”
“Haitians — Their History and Culture: Religion”
 
23. “Cubans Flock to Saint Festival Combining Catholic, Voodoo Beliefs,” in “Catholic World News,” News Brief, 12/18/1996
 
24. “Africa’s Catholics in Row Over Sacrifices”. The article is on pages 3-4 of my print-out.
Noel Bruyns, “Let Africans Honor Ancestors with Blood Libations in Mass, Says Bishop”. In “Christianity Today,” April 10, 2000.
Cedric Pulford, “Debate Continues on Incorporating Animal Sacrifices in Worship”. In “Christianity Today,” October 23, 2000.
Other web pages with related information.
 
25. “Catholicism and the Mayans”
“Heart of Sky: Mayan Spirituality: Maya Catholics”
“Far From Home: Guatemala to the Good Life”. Angela Heywood Bible, “A Blending of Cultures”. In “Lincoln Journal Star”
Tourist Guides of Guatemala which Feature the Mayan/Catholic Rituals
 
26. Ricardo J. Salvador, “What Do Mexicans Celebrate on the ‘Day of the Dead?'”
“Day of the Dead”
“Day of the Dead: How To Make Your Own Altar”
 
27. “About Brazil” (From the Brazilian Embassy in London)
Neuza Itioka, “A Brazillian Perspective: Case Studies from Brazil”
“The Context of the Vision”. Subheading, “The Belief System” (page 3 on my print-out).
Otavio Velho, “An Assessment of the Interreligious Situation in Brazil”. [Article by the World Council of Churches]
“Brazil’s Catholicism, Spiritism”
“Brazil’s Religious History”. Subheading, “Roman Catholicism”
Rodolfo Espinoza, “Question of Faith”
 
28. “Brazil, A Cultural Treasure Chest: Religion:
Aaron Myers, “Religion: Candomble”
http://www.africana.com/Utilities/Content.html?&../cgi-bin/banner.pl?banner=Education&../Articles/tt_497.htm
“Umbanda” [This article also gives information about Macumba.]
“Spiritism/Kardecism”
 
29. “Santeria”
“Santeria, A Syncretistic Caribbean Religion”.
30. “Modern Day Crucifixion in the Philippines”
Johanna Son, “Religion-Philippines: Holy Week of Folk Rituals, Gory Spectacle”. In “World News, Inter Press Service,” April 12, 1998
“Cuersma” [Lent]. In “Filipino Heritage”
Advertisements
This entry was posted in IEZUITI, new age, Păgânismul catolic. and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s